zaterdag 6 maart 2010

AEX - Elliott Wave - Weekendupdate (bearish)

Vandaag de bearscenario’s en morgen hopelijk tijd voor de bullvarianten.

Zoals al zo vaak hier op de blog aangegeven heb ik in relatie met TA weinig op met het begrip visie. Technische Analyse is niets meer en niets minder dan het toepassen van technieken. Het hebben van een visie is voor mij voorbehouden aan onze fundamentele collega’s.
Natuurlijk heb ik wel een mening over de economische situatie maar de ervaring is dat de beurs zich van mijn opinie niets maar dan ook helemaal niets aan trekt. Leuk zo’n mening maar dan vooral voor feesten en partijen.
In relatie tot EW toon ik vaak een bullish of bearish (voorkeurs)patroon. Dit zegt dus niets over achterliggende opvattingen maar doet alleen een uitspraak over waar het patroon naar mijn menig het meest op lijkt.

Het bearscenario voor de AEX is ondanks of misschien wel dankzij de euforie nog steeds het bekijken waard. ‘Expect the unexpected’ zeggen ze dan.


De januari-top ligt op 345.5 en zolang de AEX daaronder blijft blijft een bearish count tot de mogelijkheden behoren. In de LT-chart is goed te zien dat de paarse Minuette (c) en dus de Minute [ii] dan snel afgerond moet worden.


In de 2h-chart is mooi zichtbaar hoe de paarse Minuette (c) zich als een Impuls ontwikkeld en nog geen enkel duiding geeft van een gemaakte top. In kleinere timeframes is de C-golf af te labelen maar voor een mooi evenwichtig patroon zou ik graag in de hier getoonde chart een duidelijk te markeren Subminuette iii, iv en v zien.
In verhouding tot de paarse (a) heeft de (c) inmiddels een lengte die om een grotere impulsieve beweging vraagt maar dat hoeft natuurlijk niet.
Kortom ...... een neerwaartse correctie moet meer duidelijkheid geven omtrent de haalbaarheid van het bearscenario.